1. წინადადებებში ქვეშ ხაზის გასმით აღნიშნე ზედსართავი სახელები:
„ინდოელი კარგი ვაჟკაცი ჩანდა. მას წელზე ძვირფასი ხმალი ერტყა“. „ შაჰ-აბასი იყო მეტად აბეზარი მეომარი. მას ჰყავდა გაწვრთნილი და ლაშქრობაში გამოცდილი ჯარი“
მე პატარა ნაკადული ვარ, მივრბივარ, მივრაკრაკებ, მივჩუხჩუხებ, გამიშვი, თოვლო, რა გინდა, რომ ჩამალულხარ ჩრდილებში და გამაგრებულხარ ჩემ გზაზე.
ხომ ხედავ, მზე როგორ იცინის, ხომ ხედავ, როგორ ალერსით მაფრქვევს მცხუნვარე სხივებს.
განა ვერ ხედავ, რომ ამოიფეთქა მწვანე ბალახი, ვერ ხედავ, ფერდობზე რამდენი ლურჯთვალა ია და ენძელა ამოსულა?!
გახედე ბაღს, როგორ საამურად აყვავებულა ალუჩა და ნუში! ხედავ, ფრინველები მოფრინავენ შორი ქვეყნებიდან! ხომ გესმის მათი მხიარული ჟრიამული და ძახილი, ეს იმის ნიშანია, რომ გაზაფხულდა. ხომ ხედავ, როგორ იშლება ხეზე კოკორი და იშმუშნება მიწაში გამოღვიძებული ჭიაღუა! მალე ამწვანებული ტყეც აშრიალდება.
თოვლო, ჩამომეცალე გზიდან! გაზაფხულია, გაზაფხული! ყველაფერი გაიღვიძებს ზამთრის ძილისაგან და გამოცოცხლდება...
1. გაიხსენეთ რ.ინანიშვილის “შემოდგომის დღე” . “ნათელ, ლამაზ დღეს უცებ გადაეფარა თალხი” , - რა გრძნობას გამოხატავს მწერალი ამ სიტყვებით?
2.გაიხსენეთ “სამი მეცნიერი და ერთი გლეხი”. ჩამოთვალეთ ის ნიშნები, რომელთა საშუალებითაც გლეხმა გაავდრება იწინასწარმეტყველა: (1) -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. წინადადებებში ქვეშ ხაზის გასმით აღნიშნე ზედსართავი სახელები:
ОтветитьУдалить„ინდოელი კარგი ვაჟკაცი ჩანდა. მას წელზე ძვირფასი ხმალი ერტყა“.
„ შაჰ-აბასი იყო მეტად აბეზარი მეომარი. მას ჰყავდა გაწვრთნილი და ლაშქრობაში გამოცდილი ჯარი“
2. გადაიყვანე ზმნები მრავლობით რიცხვში
ზის--------
დაჯდა------
3. დაასრულე წინადადება: საგნის რაოდენობისა და რიგის აღმნიშვნელ სიტყვას----------------------------- ეწოდება.
მისი კითხვებია:-------------------
მათემატიკა
ОтветитьУдалить125-30=
556-60=
327-40=
912-30=
822-30=
(231-40) + (8 * 5)=
გაზაფხულია, გაზაფხული!
ОтветитьУдалитьმე პატარა ნაკადული ვარ, მივრბივარ, მივრაკრაკებ, მივჩუხჩუხებ, გამიშვი, თოვლო, რა გინდა, რომ ჩამალულხარ ჩრდილებში და გამაგრებულხარ ჩემ გზაზე.
ხომ ხედავ, მზე როგორ იცინის, ხომ ხედავ, როგორ ალერსით მაფრქვევს მცხუნვარე სხივებს.
განა ვერ ხედავ, რომ ამოიფეთქა მწვანე ბალახი, ვერ ხედავ, ფერდობზე რამდენი ლურჯთვალა ია და ენძელა ამოსულა?!
გახედე ბაღს, როგორ საამურად აყვავებულა ალუჩა და ნუში! ხედავ, ფრინველები მოფრინავენ შორი ქვეყნებიდან! ხომ გესმის მათი მხიარული ჟრიამული და ძახილი, ეს იმის ნიშანია, რომ გაზაფხულდა. ხომ ხედავ, როგორ იშლება ხეზე კოკორი და იშმუშნება მიწაში გამოღვიძებული ჭიაღუა! მალე ამწვანებული ტყეც აშრიალდება.
თოვლო, ჩამომეცალე გზიდან! გაზაფხულია, გაზაფხული! ყველაფერი გაიღვიძებს ზამთრის ძილისაგან და გამოცოცხლდება...
ქართული
ОтветитьУдалить1. გაიხსენეთ რ.ინანიშვილის “შემოდგომის დღე” . “ნათელ, ლამაზ დღეს უცებ გადაეფარა თალხი” , - რა გრძნობას გამოხატავს მწერალი ამ სიტყვებით?
2.გაიხსენეთ “სამი მეცნიერი და ერთი გლეხი”. ჩამოთვალეთ ის ნიშნები, რომელთა საშუალებითაც გლეხმა გაავდრება იწინასწარმეტყველა: (1)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________________________________________________
3. 12. დააკვირდი სიტყვებს: ბუჩქები, ყვავილები, ბავშვები. რომელია მრავლობითი რიცხვის ნიშანი? (1)
ა) ებ, ბ) ები, გ) ი
მათემატიკა
ОтветитьУдалить1. ტონა ყურძნის გაყიდვით მევენახე 740 ლარს იღებს. რამდენ ლარს აიღებს მევენახე 3 ტონა ყურძნის გაყიდვით? (გამოსახულება შეასრულე ქვეშმიწერით)
7. დაალაგე ზრდადობის მიხედვით:
23451, 23099, 3009, 726